viernes, 27 de diciembre de 2013

3. Amb quin paradigma m’identifico en la meva pràctica socioeducativa?

És complicat situar-me dins d’algun dels paradigmes existents, ja que la meva experiència com a integrador o educador ha estat de curta durada, i a més no m’havia plantejat el posicionament i postura que prenia durant aquesta.
És de gran rellevància però dedicar un temps a la reflexió per tal de postular la nostra figura com a professionals i la nostra acció socioeducativa dins d’un paradigma per tal de confeccionar una base i uns fonaments que determinin la nostra manera de treballar i de fer front al dia a dia en l’exercici del nostre ofici.
Crec que el paradigma ecològic és el que s’adequa més a la concepció que tinc sobre com intervenir en l’àmbit socioeducatiu.
Treballem en un sector molt dinàmic, molt complex, hi intervenen infinitat d’elements i factors, i segons el meu punt de vista aquest paradigma és el més adequat per tal de intentar cobrir i donar resposta a la gran quantitat d’estímuls i de situacions en les que haurem de donar resposta aplicant estratègies i metodologies en base la nostra lògica de treball.
Tenir en compte elements que van més enllà de l’educand i l’educador, analitzar el context, l’entorn i la situació en la que treballem és del tot imprescindible. Donar importància al procés, més que al resultat, ja que allò veritablement interessant és empoderar a les persones per tal que siguin capaces de originar-se els seus propis resultats. S’ha de fomentar l’aprenentatge, un aprenentatge que sigui comunitari, on hi participin educadors i educands conjuntament i on l’objectiu no ha de ser la resolució d’una problemàtica concreta, sinó la generació de cultura i coneixement que permeti una participació social centrada en el bé comú de tots i cada un dels individus de la comunitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario