En la nostra professió és molt important coneixes a un mateix. Saber
quins són els nostres límits i fins a on som capaços d’arribar és un factor a
tenir molt en compte a l’hora d’evitar possibles frustracions relacionades amb
l’èxit i el fracàs en la pràctica de l’acció socioeducativa.
L’èxit o el fracàs són elements que ens acompanyaran permanentment en
l’exercici de la nostra feina. Si coneixem els nostres límits, sabrem millor
quins objectius som capaços de complir i quins no, i això promourà la
consecució d’èxits, i per altre banda, ser positiu davant els fracassos,
reflexionar i analitzar a que s’ha degut el nostre error ens aportarà
aprenentatges que ens serviran en un futur. Per tant d’alguna manera, ser
conscients que treballem en un sector molt volàtil ens ajudarà a comprendre que
tot fracàs ens ha de servir per aconseguir un èxit futur. No som persones
perfectes i per el context en el que treballem és de gran complexitat, hem de
esperar que no tot sortirà com ho desitgem, i ho hem d’assumir. Segons el meu
punt de vista la paraula fracàs no hauria d’estar dins del nostre diccionari
professional, ja que tota acció que no derivi en un resultat esperat, un
resultat òptim per a nosaltres, ens ha de servir per diversificar la nostra
mirada i buscar altres alternatives que reforcin les nostres estratègies de
treball i la nostra professionalitat.
Acceptar tot allò que ens passa, reflexionar el perquè, tenir sempre
present a que ens dediquem i perquè, tot això ens ajudarà a comprendre que si
donem el màxim de nosaltres, si ens hi dediquem, la paraula fracàs no té cap
mena de significat, sinó que és un esglaó més en la recerca de camins que
fomentin les bases del nostre jo personal i professional.

No hay comentarios:
Publicar un comentario