En primer lloc haig de dir que ha estat una assignatura que convida a
reflexionar i a pensar sobre diferents aspectes que composaran la nostra
pràctica professional, i que és bo i òptim que poc a poc els anem catalogant i
analitzant dins nostre. Tot i que haig de reconèixer que no he mantingut una
constància durant el transcurs de la assignatura respecte aquestes reflexions,
com poden haver fet la resta de companys, haig de dir, això si, que sí
l’objectiu de l’assignatura, a part de ser constant, és aprofundir en aquestes
reflexions i dur a terme un treball intern que es vegi reflectit en aquest
blog, llavors crec que un he assolit un dels objectius, i crec que és el que
realment és significatiu en aquesta assignatura.
Segons el meu punt de vista les classes han estat ben estructurades, i
el que és més important, han estat d’utilitat. El que potser si que ha mancat
és una mica més de temps en la maduració i anàlisi dels continguts que hem anat
treballant. Amb això vull dir, que entenc que hi ha poc temps, i que el
material i els recursos a observar són molts, però trobava que existia una
falta de temps per integrar i assimilar tot allò que anàvem tocant a classe.
Crec que la realització d’un blog és una bona manera de contrarestar
aquesta manca de temps per madurar les coses a classe, i és un bon recurs per
tal que cada un de nosaltres pari a pensar i a reflexionar sobre valors, ítems
i factors que ens acompanyaran en l’exercici de la nostra professió.
Em sap greu dir que a vegades, segons el meu punt de vista, alguna de
les activitats realitzades no han pogut ser del tot aprofitades degut a diferents
elements. Al proposar-se com una assignatura dinàmica, és possible que l’horari
i el tarannà d’alguns alumnes, en els que m’incloc, hagin produït una situació
incòmode a l’hora de participar o de poder extreure el màxim profit a
l’activitat. I això és així perquè, ara parlo en primera persona, reconec que
encara em costa participar davant la resta de la classe, i reconec que no em
sento del tot còmode a l’hora de realitzar determinats tipus d’activitats. Cosa
que encara haig de seguir treballant. I crec que assignatures com aquestes
encara que en algun moment ens puguin resultar incomodes de seguir, són les que
fan falta per poder treballar aquest tipus d’habilitats que em manquen.
Pel que fa al treball del diagnòstic, crec que és una bona manera d’observar
amb quines lògies i metodologies de treball es guia el centre en el qual
realitzem l’anàlisi, però crec que no es representatiu de la realitat, ja que
per analitzar en profunditat el dia a dia d’un centre i com treballen, és
necessari viure l’experiència i compartir dies amb els professionals i usuaris
del dispositiu escollit.
A gran trets per tant, la experiència de l’assignatura ha estat
positiva, positiva perquè crec que ha generat confiança amb el grup a través
d’activitats, positiva perquè convidar a la reflexió sempre es positiu, i també
perquè crec que tot i que les primeres hores del dia sempre són complicades,
han estat sessions agradables i on s’han plantejat aspectes que ens influiran i
perseguiran al llarg del nostre camí com educadors socials.
Autoavaluar-se sempre és complicat, jo ho faré tenint en compte que el
meu treball en el blog no ha estat constant. Però també ho faré tenint en
compte el temps que hi he dedicat i l’esforç que hi he dedicat. M’agradaria
remarcar que tot realitzar el meu blog en aquestes últimes setmanes, la
dedicació que hi he empleat ha estat màxima i espero que al llegir-lo quedi
reflectit. M’he compromès amb aquest espai de reflexió i he procurat que sigui
ric i que representi part de la meva manera de pensar i de ser. És per això
opino que la meva nota no hauria de baixar del 7, ja que crec he assolit els
objectius de l’assignatura, tot i que no he respectat els temps establerts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario